.:: Cestopis a fotografie z Belize - Střední Amerika ::.
Úvod | Informace | Obsah | Náš příběh z BELIZE... | Mapa | Náklady | Kontakty
06.června 2005 - pondělí

Probudíme se někdy po 6:30h., ale nechce se nám již spát a tak lenošíme v posteli až do 8h., kdy dojdu koupit něco k snídani. Nikde nic čerstvého nemají (max. tak plesnivý chleba nebo sušenky) až nakonec na benzínce kupuji právě přinesené, čerstvé koláčky a k tomu jahodové mléko (3,75BZ$). V 8:45h. se rozhodneme jít dolů na recepci čekat na odvoz. Přijedou v 9:05h. a za necelých 20min. jsme v přístavišti u Tower Hill. Zde ještě čekáme asi 20min. než odjedeme. Během čekání majitel a nějací poskoci hrají domino a pak nám majitel zlevní výlet o 20 BZ$ na 100BZ$ za oba. V 9:50h. přijíždí loď a my odjíždíme pouze sami. Popojedeme kousek dál, kde nabíráme další 3 lidi, kteří si výlet objednali u někoho jiného ( mají to s obědem a bez vstupu za 80 BZ$ na osobu). Nejlepší vtip je v tom, že 2 jsou Němci z našeho hotelu a strašně se diví, že jsme seděli již v lodi. Během 1,5h. plavby po řece zastavujeme několikrát pozorovat ptáky, želvy, netopýry, orchideje a další rostliny nejen na hladině… Okolní příroda je pěkná, jízda je zajímavá, protože místy se projíždí velmi úzkými úseky. Asi v 11:40h jsme na místě. Začne pěkně pršet, schováme se proto pod přístřešek. Tropický liják trvá necelých 20min. Stále nás uhánějí, abychom zaplatili za vstup, změkneme a zaplatíme 20 BZ$ za oba. Tady určitě neprojdeme... Ostatní si dávají oběd a my se zatím jdeme projít po okolí něco nafotit. Pak se vrátíme a jdeme s průvodcem (naším řidičem lodi) po Lamanai, které je také skoro celé zarostlé džunglí. Vysvětluje nám historii, povídá o různých rostlinách a ukazuje ptáky. Celkově je zde hodně ptáků a okolní příroda je moc pěkná, i když je relativně hodně zataženo. Hlavní je, že neprší. Pod jedním stromem dokonce roste právě kvetoucí černá orchidej. Vylezeme také na hodně strmý High temple, opět fotíme okolí, pozorujeme vřešťany a tukana v korunách stromů. Ještě chvilku si to tady celé různě procházíme a pak se již vrátíme zpět k jezeru. Zde krmíme sušenkami ryby a čekáme na odjezd. Po asi 15min. dorazí k lodi ostatní, ale náš řidič má problém s nastartováním. Na pomoc mu přijde řidič druhé lodi, kterému se po 20min. podaří loď nastartovat a my můžem odplout. Cestou zpět již nikde nezastavujeme, kromě jednoho místa, kde se řidič domníval, že zahlédl krokodýly. Jízda po řece je pěkně divoká, jak z nějakého akčního filmu. Za 45 min. jsme zpět u mostu v Tower Hill, odkud nás odvezou k hotelu. Při placení nakonec ještě od majitele dostaneme 3 velká manga. Nejdříve se zajdeme umýt na pokoj a pak jdeme opět naproti k Číňanům na večeři. Dáme si kuře, hranolky, vepřové kousky s rýží a to vše zapijeme colou za 25 BZ$ . Než vyrazíme do města dojdeme u nás na 15min. internetu, abychom zjistili hlavně informace o vývoji počasí. Následně dojdeme zjistit v kolik jezdí ráno autobusy (6,7,8 express) a pak si sedneme na náměstí k místním pozorovat cvrkot města… Jsou zde moc příjemní lidé (většinou již typově Mexikáni), někteří se občas s námi dají do řeči. Již za tmy se vrátíme zpět na hotel, kde si objednáme opět konvici jasmínového čaje, který vypijeme při relaxování a hodnocení dnešních zážitků na terase před pokojem. Před spaním dojdu raději ještě zaplatit hotel, abychom se ráno případně nezdržovali a majitele upozorňuji, že konvice, ve které jsme měli čaj, pochází z České republiky... Kam až se české varné sklo podívalo;o))

Lamanai
Kunich Ahau nebo neznámý mayský panovník
N10-43 nestrmější a největší stavba na Lamanai (34m)
Pro zdolání je lepší se přidržovat...
Martinka na vrcholku pyramidy
Značka nápojů, která je bohužel i tady dominantní
Místní na náměstí v Orange Walk
Na ulici se vše řeší nejlépe
07.června 2005 - úterý

Během noci pršelo. Vstáváme v 6h., balíme a v 6:40h. odcházíme na express bus, který má odjíždět v 7h. Odjíždíme (14 BZ$) s desetiminutovým zpožděním v zaplněném autobusu směr Belize City, kde jsme v 8:30h. Z autobusového nádrží jdeme směrem k přístavišti vodního taxi, ale cestou se ještě zastavíme nakoupit. V přístavišti jsme přesně v 9h. a právě se nastupuje do člunu, který jede na Caye Calker (40 BZ$). Na Caye Calker jezdí hodně turistů, je to poznat, protože loď je úplně plná. Je zataženo a máme jisté obavy, zda nebude pršet. Naštěstí během hodinové cesty nesprchne a tak jsme lehce po desáté na turistickém ostrově Caye Calker. Zde nás hned odchytne nějaký černoch, který nabízí ubytování pro oba za 35 BZ$ na den. Řekneme si, proč se na jeho nabídku nepodívat, proto s ním jdeme po pláži směrem k letišti asi 10min, než dorazíme k Loraine´s Guesthouse. Ubytování je přijatelné a proto si vybereme chatičku pro 3 lidi s vlastním WC a sprchou přímo na pláži. Usmlouváme cenu na 30 BZ$ s tím, že zůstaneme déle. Majitelka chce zaplatit vše dopředu, ale my nechceme riskovat a proto se domluvíme, že nejdříve zaplatíme na zkoušku pouze jednu noc a pak zbytek, pokud budeme spokojeni. Dáme malou pauzu,vykoupeme se u hotelu a pak jdeme na průzkum tohoto malého ostrova, který je velký pouze 2km na délku a 600m na šířku. Procházíme hlavně cestovky, protože nás zajímá výlet za kapustňákami (Manatee tour), což je hlavní důvod, proč jsme na tady. Skoro všechny cestovky však za poslední 3 měsíce zdražili z původních 80 BZ$ na 110 BZ$ a více… Najdeme Tropical Star Tours, kde chtějí 90 BZ$ s jídlem a 80 BZ$ bez jídla. Protože je zataženo a bojíme se, že nic neuvidíme, nepřihlásíme se. Zajdeme k pekaři. Bohužel mají, stejně jako v celé Belize, samé sladké chleby a ostatní pečivo (už se nám stýská po našem českém slaném celozrnném chlebíku a děláme si chutě). Přesto si něco koupíme a pak zajdeme do restaurace Sand Box na quasadillas, kuřecí tortilu a 2x čaj za 17,75 BZ$. Cestou zpět na pokoj se ještě zastavíme v sámošce pro zmrzlinu (2,75 BZ$), ale již se moc nikde nezdržujeme, protože začíná pěkně pršet. Za deště a velkého větru doběhneme do naší chatičky na pláži. Vypadá to, že celý podvečer již strávíme na pokoji, protože je pěkně zataženo a jen tak se počasí nezlepší. Na chvilku přestane skoro pršet, využíváme přízně počasí a doběhneme do sámošky pro colu, kterou si pak na pokoji mixujeme s rumem zakoupeným v Belize City. Povídáme si, dopisujeme deník a k tomu popíjíme cuba libre až do tmy, protože venku šíleně fouká vítr a stále prší...

Včera mě pustili... - Water taxi na Caye Caulker
Loraine´s Guesthouse
Loraine´s Guesthouse, vlevo mezi palmami je naše chatička
Potvůrek je tu všude dost...
Na konci ostrova u mola
08.června 2005 - středa

Ráno okolo 6h. stále prší a je zataženo…Vůbec to nevypadá dobře, avšak za 1,5h. již svítí sluníčko a je skoro vymetená obloha… Dojdeme si k pekaři koupit nějaké čerstvé pečivo a do Alberta sýr a čokoládové mléko k snídani. Vše si sníme na pláži kousek od Tropical Star Tours, kde jsme se již přihlásili na Manatee tour. Jdeme se koupat ke splitu, naštěstí tu není skoro ani noha. Jsme zde docela dost dlouho až do doby, než začnou rybáři v našem okolí chytat ryby. Cestou zpět na pokoj se zastavíme u řezníka (naproti pekaři) jehož bratr nabízí vyhlídkové lety. My chceme zjistit za kolik a jaká je možnost udělat vyhlídkový let nad Blue Hole s následným přistáním na mezinárodním letišti v Belize City. Cena je za letadlo pro 3 osoby + pilot 450 BZ$ nebo za letadlo pro 5 osob + pilot 650 BZ$ vše za hodinu letu. Protože se musí platit i let na Caye Caulker a následný návrat na domovské letiště (národní v Belize City), museli bychom celkem zaplatit až 1,5h. letu. Tak trochu dražší výlet. Odcházíme s tím, že si to rozmyslíme a dáme vědět minimálně 24h. předem. Pokoj máme uklizený, a protože jsme celkově s ubytováním spokojeni, doplatíme zbytek peněz. U hotelu si dáme polední siestu, pak se koupeme a odpočíváme přímo u nás na molu. Navečer se zajdeme zeptat ještě na letiště. Maya Island Air tyto vyhlídkové lety v letošním roce prý zrušila a Tropical Air chce za letadlo pro 3 osoby + pilot 560 BZ$ za hodinu letu. Jdeme korzovat společně s ostatními turisty po ostrově a pozorovat západ slunce ke splitu. Během korzování se zastavíme na 15min. internetu (3BZ$) a pak u p. Čokolády, abychom zjistili, kdy on pojede na kapusťňáky. Tvrdí, že pojede (za 110 BZ$ osoba) určitě v pátek a máme přijít. Na večeři zajdeme opět do Sand Box na stejné jako včera. K pití si však dáme colu a pivo. Při placení reklamujeme, že nám zapomněli přidat do tortily kuře a tak platíme o něco méně. Cestou zpět zakoupíme v sámošce pití a hlavně colu, abychom mohli opět na pokoji popíjet. Tropical Star Tours nikoho dalšího na Manatee tour nesehnala a proto se zítra nikam nejede. Hotel je celý obsazen nějakou skupinkou holek, které se pak venku docela dlouho baví a popíjí vodku s ananasovým džusem. Před půlnocí uleháme do postele...

Hladoví pelikáni
Děti jsou ze školy
Pohoda na Caye Caulker
Několik velice hlučných diesel agregátu tvoří elektrárnu pro ostrov
09.června 2005 - čtvrtek

Již lehce po 7h. se koupeme a šnorchlujeme u splitu…Na Tobacco Caye to v žádném případě nemá, ale jinak je tu docela dost různých zajímavých ryb. Asi až do půl jedenácté nikdo, nikde není…ani v ulicích ostrova. Před 11h. si dojdeme koupit snídani a zastavíme se k řezníkovi, protože bychom chtěli usmlouvat max. cenu za let. Není zde a tak se domluvíme po telefonu, že se zastavíme až večer. Vrátíme se zpět k nám na chatičku, kde si dáme siestu. Je velké vedro, vítr nefouká, obloha bez mráčků… Odpoledne se sluníme, koupeme a diskutujeme velmi dlouho o přeletu nad Blue Hole u nás na molu, kde máme soukromí. Nakonec se rozhodneme neriskovat náš poslední den, že nestihneme kvůli výletu nad Blue Hole naše letadlo do Houstonu. Také si nejsme jisti podle předpovědi počasím, abychom vůbec něco viděli. Navečer tedy zajdeme na letiště do Maya Island Air zaplatit alespoň sobotní ranní přelet letadlem na mezinárodní letiště (216BZ$). Cestou zpět ke splitu se zastavíme v mini rezervaci, kde je kromě několika plazů, také dost velké množství komárů, a proto toto místo velmi rychle opouštíme. U splitu pozorujeme západ slunce, dnes je tu narváno. Tropical Star Tours ani nikdo další na Manatee tour nejede a tak si to domluvíme s p. Čokoládou. Nechce ani zálohu, jen máme zítra přijít na 9h. Chvilku ještě korzujeme po ostrově a přitom popíjíme cuba libre. Následně zajdeme na večeři do restaurace Happy Lobster, kde si dáme velmi dobrou rybu (Barracuda) s těstovinami, těstoviny s kuřecím masem a k tomu studený čaj vše za 33,50 BZ$. Vrátíme se na hotel a dnes již po 21h. za velkého vedra usínáme… Větrák běží naplno celou noc, protože se venku lístek ani nepohne…

Golfové vozítka a kola to patří k ostrovu
Rapující děti
Pohled ze sítě před naší chatkou
Pro každého je zde místo
Pohoda na Caye Caulker
Místní pohodový děti
Utíkejte, už jde...
Cizinci čekají na západ slunce na molu

Předcházející strana Zpět na titulní stranu Následující strana
.:: © 2005 Martina Závorková & Pavel Světlík ::.