.:: Cestopis a fotografie z Belize - Střední Amerika ::.
Úvod | Informace | Obsah | Náš příběh z BELIZE... | Mapa | Náklady | Kontakty
29.května 2005 - neděle

Vstáváme v 5.h. balíme a přesuneme se na King street odkud má za chvilku odjíždět bus do Dangrigy. Bus po půl šesté opravdu odjíždí (26 BZ$), ale nejdříve uděláme kolečko po městě, aby nastoupilo co nejvíce lidí. Cesta probíhá naprosto v pohodě jen je snad trochu nepříjemná v úseku mezi Deep River a Big Fall, kde není asfaltová, ale to už známe z cesty v pátek. Za 2h. jsme v Independence, kde opět zastavujeme asi na 15min. přestávku. Dáme si houskou s masem a Sprite (5,25 BZ$). Za 1, 5h. jsme v Dangrize a řidič se nás ptá kam máme namířeno. Poté co mu řekneme, že na Tobacco, tak nás zaveze až k přístavišti u řeky North Stann Creek a pak teprve jede s lidmi na bus nádraží. Zde nás odchytí nějaký maník a říká, že loď pojede za hodinu a máme prý počkat v Café Riverside u přístaviště. Dáme si uvnitř colu a sprite (3BZ$) a pak ještě dojdu koupit vody do sámošky, abychom měli nějaké zásoby. Pořádně se namažeme opalovacím krémem a opravdu za hodinku odjíždíme společně s nějakým asi stejně starým párem z Ameriky, ti mají ale na rozdíl od nás na ostrově rezervované ubytování. Jsou pořádně velké vlny a tak pěkně skáčeme…Za hodinku jsme na ostrově Tobacco Caye o rozloze pouze 2ha a platíme za odvoz 70BZ$. Ten co nás vezl nám doporučuje nějaké levnější ubytování a také, kde dobře vaří. Také upozorňuje, že každý den v 9h. odjíždí na pevninu. Batohy necháme uprostřed ostrova a jdeme obejít skoro všechny možnosti ubytování, které tu jsou. Ceny se pohybují za dvě osoby včetně jídla 3x denně od 110 BZ$ za pokoj se společnou sprchou, WC a bez výhledu na moře a končí někde u 300 BZ$ . Nakonec usmlouváme cenu v Ocean´s Edge Lodge z původních 200 BZ$ na 120BZ$, kde máme velmi dobrou chatku pro 4 lidi s vlastním příslušenstvím, výhledem na moře a možností používat terasu se sítěmi na odpočinek. Hlavně prý nemáme nikomu říkat za kolik to máme, ale domníváme se, že bude končit sezóna, a tak je rád za každou kačku. Hned si jdeme na chvilku zaplavat do překrásně čistého moře plného života. Ani se nestačíme moc rozkoukat a již nás volají na oběd. Připravili pro nás nějakou dobrou rybu s přílohou, banány a meloun, a zjišťujeme, že v ceně máme neomezené pití během jídla (voda a džusy). Na chvilku si uděláme poobědovou siestu na pokoji. Pak již jdeme opět šnorchlovat do moře a prozkoumáváme různá místa pod vodou a podvodní život vůbec….Je to tu SUPER! Opravdu moc krásné moře stále plné života (nezničené korály) a to hlavně před korálovou bariérou, která se skoro na jednom místě přímo dotýká ostrova. Zahlédneme také našeho prvního rejnoka tygrovaného… Nad hlavami nám lítají fregatky, pelikáni a nad mořem létající ryby… Pohoda jak má být. Dokonce zjišťujeme, že vedle nás, kde bydlíme má hnízdo orel bělohlavý… Před setměním jdeme pozorovat západ slunce na bar, kde si dáme 2xcuba libre a 1x vodku s džusem (9BZ$) a sedíme zde až do úplné tmy. Přijdou za námi, že máme připravenou večeři. Máme vepřové maso, bramborový salát, rýži s fazolemi, meloun a nakonec ještě dort. Na jídle je 5 dalších lidí z našeho ubytování a také posádka lidí z lodi, která zde na noc zakotvila. Po večeři se odebereme opět na bar, kde si dáme oblíbený drink cuba libre. Vodu na sprchování zde získávají z dešťové vody, kterou sbírají do velkých plastových nádrží a odpadní vodu opět sbírají do jiných nádob zakopaných v zemi, aby nedocházelo ke znečišťování ostrova a okolí. Jak dokonalé. Elektřina u nás na pokoji funguje po celou noc, a tak není problém si dobít baterku u foťáku. Pozdě večer usínáme a říkáme si, že to určitě stálo za to sem přijet…V noci je velký vítr a máme jisté obavy, aby nezačalo pršet.

Kostel při cestě
Pohoří Maya Mountains
Křišťálově modré moře u Tobacco Caye
Luxusní loď na Tobacco Caye
Střed ostrova Tobacco Caye
Modelka pod palmou
Molo pod kterým je hodně ryb
Tobacco Caye
30.května 2005 - pondělí

Vstáváme v 5h. a pozorujeme přímo z postele východ slunce…obloha je vymetená bez mráčků a naše obavy se nenaplnili. Užíváme si pohody ještě v posteli, ale již v 7h. pro nás přijdou, že máme připravenou snídani. Snídaně je opět bohatá jako předcházejí jídla… sýr, placky, kaše fazolová, kousky ryby, meloun, káva nebo čaj…všeho je hodně a můžeme si vždy přidat. Ostatní od nás dnes odjíždí a loučí se s námi. Půjčujeme si u majitele ploutve a pak následuje pohoda u moře a v moři, kde je neskutečné množství rybiček a pěkných korálů. Za dopoledne stihneme v moři také několik velkých rejnoků…Moc pěkní. Fotíme pod vodou i na ostrově. Ve 12:30h. máme oběd již úplně sami, ke kterému tentokrát máme velkou tortilu s rybou (opět připravenou na jiný způsob), sýrem, rajčaty, posypané sýrem a k tomu ještě meloun. V kuchyni vidíme, že se voda na přípravu jídel a pití používá z velkých kupovaných barelů, tak snad nemusíme mít obavy, že by mohli nastat nějaké střevní problémy. Dáme malou odpolední siestu v sítích na terase. Tak před půl třetí jdeme opět k vodě a do vody. Plaveme na vnější stranu bariérového útesu. Je to zde ještě krásnější, neskutečně velké množství všeho živého a úplně jiné druhy ryb než co plavou blíže u ostrova…Pokud by někomu nestačilo šnorchlování jako nám, je možné si půjčit bomby (okolo 60 BZ$) na potápění a vyrazit někam do okolí. Před večeří zajdeme ještě každý na jeden drink cuba libre na bar a také zde koupíme 1l vody (celkem za 6 BZ$). V 19h. máme připravenou večeři, ke které máme kuře, těstoviny, bramborovou kaši a nakonec čokoládový dort. Vše moc dobré. Po večeři sedíme ještě chvilku na terase, povídáme si, koukáme do moře…. Během večera ustane úplně vítr a tak spíme se zapnutým větrákem…

Pohoda na Tobacco Caye
Moře možností na dosah...
Konec sezóny...
Jedna z možností ubytování
Společné foto na terase
Detail korálu
Pohoda v síti na terase
31.května 2005 - úterý

Probouzíme se po 6h., je lehce pod mrakem a bezvětří. K snídani máme mini párečky, míchaná vajíčka, fazolovou kaši, smažené placičky a ananas. Po snídani opět vyrážíme k moři a hned do moře šnorchlovat, opět na vnější stranu korálového útesu. Dnes je tu hodně rejnoků tygrovaných a různých velkých ryb… A pak z ničeho nic ze tmy vykouknou 2 velcí žraloci, kteří se k nám přibližují !!! Co budeme dělat? Na břeh je to daleko a my nevíme, zda jsou hodní nebo ti co mají rádi masíčko… Hrůza! Snažíme se moc nehýbat a poté co si to žraloci rozmyslí a otočí se zpět do moře, plaveme za neustálého otáčení zpět na břeh. Docela nepříjemný pocit. Kdyby se jednalo o nějaké malé, tak v pohodě, ale takto… Martinka se pak trochu bojí jít opět do vody a hlavně dál od břehu. K obědu máme připravené zapečené párky v housce a melouna. Dáme malou polední pauzu a pak opět hurá do vody a na sluníčko. Potápíme se a já se vydám ještě dál na otevřené moře. Jsou zde velcí tuňáci, velká hejna barevných ryb, malí i velcí rejnoci… Moc pěkné. Občas se otočím, zda za mnou neplave žralok jako tomu bylo i na Srí Lance. Užíváme si poslední pohody zde na ostrově nerušeni ostatními lidmi, kterých je tu tak 25 včetně místních, ale nepotkáváme je. Na večer se opět přesuneme na bar za občerstvením… Zde se dáme do diskuse s Američankou, která s námi přijela lodí. Její přítel vyjíždí každý den za potápěním jinam, moc jí to nebaví, tak si užívala sluníčka natolik, až se spálila. Oni 2 platí za ubytování včetně jídla 240 BZ$… My přesně polovinu, ale řekneme jí, že pouze o něco míň. :o) . Dáme si drinky a pozorujeme pro nás již poslední západ slunce na Tobacco Caye. K večeři máme Barracudu, kterou jsme předtím viděli jak ji vytahovali z moře, očistili a naporcovali. Jako přílohu máme zeleninové rizoto, smažené banány a na závěr zmrzlinu. Během noci je silný vítr, občas nás probudí padající kokosové ořechy …

Mark´s bar na Tobacco Caye
Naše večeře - Barracuda
Jedna z možností ubytování
Poslední drink při západu slunce....
01.června 2005 - středa

Vstáváme před šestou, ale pak si ještě do snídaně užíváme pohody v posteli. K snídani máme placky, slaninu, vajíčka a ananas. Vajíčka já moc nemusím, ale je tu k dispozici marmeláda nebo burákové máslo. Zaplatíme za 3dny ubytování, jídlo a pití tedy domluvených 360 BZ$ (za ploutve nic nechtěli). Nabízí nám ještě dřívější odvoz na pevninu s tím, že za chvilku odjíždí. Nabídku nebereme a jdeme ještě na chvíli šnorchlovat do vody. Rozloučit se s tou krásou kolem a užít si to tady do poslední chvilky. Bylo to tu moc pěkné a stálo to za to, protože jsme nemuseli dělat výlety za šnorchlováním a mohli jsme jít do vody šnorchlovat , kdy jsme a na jak dlouho jsme chtěli. Zabalíme a před devátou jdeme k lodi. Nejedeme sami, ale se skupinkou 15 Američanů včetně dětí. Docela se divíme, že se do lodi naskládáme a loď se nepotopí, naštěstí je moře klidné…Za odvoz platíme 60BZ$. V 10:10h. jsme v Dangrize a přesuneme se na bus nádraží, kde kupujeme lístek do Belize City (20BZ$) . Bus jede až 11:30h., a tak ještě dojdeme nakoupit pití na cestu, protože je příšerné vedro. Autobus je poloprázdný a za necelou 1, 5h. jsme v Belmopanu, zde je přestávka asi na 15min. a pak opět pokračujeme stále v poloprázdném autobuse do Belize City. Přijíždíme okolo 14:30h a hledáme, odkud jedou autobusy do Bermudian Landing. Místní a řidiči autobusů nás navedou do Amara avenue. Stojí tu bus a od řidiče se dozvíme, že odjíždí až v 17:20h. Ach jo. Domluvíme se, zda si můžeme nechat batohy uvnitř autobusu, protože bychom se rádi podívali po městě. Přece tady nebudeme jako on sedět několik hodin. Zajdeme chvíli na internet za 3,5 BZ$ /hodina. Pak již jdeme na průzkum města, procházíme různé čtvrtě a také zajdeme až k moři. Město celkově nic moc, až na některé staré koloniální budovy. Vrátíme se zpět a v 17:20h opravdu odjíždíme v totálně narvaném autobuse do Bermudian Landing (6BZ$). Projíždíme městem a nastupují další a další lidé. V tuto dobu je tu totální dopravní kolaps. Hodně nepříjemná cesta, protože bylo pěkné vedro a bus se vyprázdnil až za hodně dlouho. Již za tmy, okolo 18:45h., přijíždíme do Bermudian Landing, kde nás vysadí u návštěvnického centra. Hned k nám přiběhne nějaký dědek, kterému není rozumět a chce peníze za to, že jsme tady v této oblasti. Zaplatíme za "vstup do této oblasti", ať máme od něj pokoj a jdeme se podívat do Nature resort (hned u návštěvnického centra) na možnost ubytování. Bohužel za tmy nebylo vůbec vidět, zda je někde další ubytování a nikde světlo nesvítilo… Chatky jsou pěkné avšak docela drahé, tak to zatím nebereme. Dojdeme k sámošce, kde jsou nějací místní (jinak nikde nikdo) a ptáme se , kde je tady nějaká další možnost ubytování. Jsou trochu opilí, je s nimi těžší domluva, ale nakonec se jeden nabídne, že nás někam odveze za ubytováním. Nic za to nechce. Jedeme asi 1, 5 km někam neznámo kam až skončíme u nějakého domu. Vysadí nás a po ujištění, že je někdo doma, odjede. Paní domu nám nabízí za úplně stejné ceny (60 BZ$) ubytování v nějakém domečku na zahradě. Pokoj je velmi malý a sprcha, záchod hrozný . Sníží cenu o 4 BZ$, když nebudeme snídat… Co si myslí? Docela se diví, ale my odcházíme zpět do Nature resortu, kde bereme ubytování v pěkné a čisté chatce za 55 BZ$ bez snídaně. Sprcha a záchod jsou v jiné chatce. Ani se nám nepodaří cenu usmlouvat, i když nám předtím prozradili, že tady nikdo poslední 3 týdny nepřespával. Jsou divní. Já ještě dojdu koupit vodu a rozměnit peníze, protože chlápek nemá nazpátek. Umyjeme se a hned uleháme…Přesun byl docela náročný.

Orange street v Belize City
Swing Bridge
Pohoda v ulicích Belize City

Nature Resort - Bermudian Landing

Předcházející strana Zpět na titulní stranu Následující strana
.:: © 2005 Martina Závorková & Pavel Světlík ::.